'ABD'yle diyaloğa açığız'

'ABD'yle diyaloğa açığız'
HAMAS, ABD'ye bir mektup yazarak, önceden olduğu gibi şimdi de diyaloğa açık olduğunu bildirdi.

Gazze Şeridi'ndeki fiili HAMAS hükümetinin Başbakanı İsmail Haniye'nin siyasi danışmanı Ahmed Yusuf, ABD Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice'a hitaben yazdığı açık mektupta, HAMAS'ın ABD ile diyaloğa açık olduğunu belirtti.

"BİZ SÜREKLİ 'DİYALOG' DİYORUZ"
Ahmed Yusuf tarafından basın kuruluşlarına gönderilen mektupta, "HAMAS'ın barıştan hoşlanmadığını varsayan çok sayıda kişinin yanlış düşündüğünü" ifade ederek, "Tam tersine, biz sürekli olarak ABD ve Avrupa ülkelerine diyalog teklifinde bulunduk" denildi.

"HİÇBİR ÜLKE ALEYHTARI DEĞİLİZ"
HAMAS hareketinin Batı'ya karşı yaklaşımının, ideolojik tüm farklılıklara rağmen, ortak yaşama ve anlayışa yönelik olduğunu belirten Yusuf, "Biz Amerikan aleyhtarı, Avrupa aleyhtarı veya dünyada herhangi bir başka ülkenin aleyhtarı değiliz" dedi. Yusuf, Washington ve diğer Batılı ülkeler için HAMAS'la konuşma zamanının geldiğini de ifade etti.

Örgüt içindeki bazı kanatların, mektupta dile getirilen "ABD ile görüşmelere açık olunduğu" yolundaki mesajlara şiddetle karşı çıktığı da biliniyor.

"ZAFERİMİZİ KABUL EDİN"
Yusuf, mektubunda ABD'yi, HAMAS'ın 2006'da düzenlenen seçimlerdeki zaferini kabul etmemekle suçladı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.