Sırplar, Kosova'da da seçim çalışması yapıyor

Sırplar, Kosova'da da seçim çalışması yapıyor
Sırbistan'da bu haftasonu erken genel seçimler yapılacak. Belgrad yönetimi, Kosova sınırları içinde kalan Sırpların olduğu bölgelerde de seçimleri yapmayı planlıyor. Ancak Kosovalılar bu duruma tepkili.

Başkent Priştine'de 400 kadar Kosovalı, ellerinde Arnavutluk bayrağını sallayarak hükümet ve BM binalarına çöp fırlattı. Protestocular, BM ve yerel yönetimin, Sırpların oy kullanmasına izin verdikleri için eleştiriyor.

SIRPLARIN SEçİM AFİŞLERİ, KOSOVA'DA BOY GöSTERİYOR

Sırbistan'da yapılacak seçimler için partilerin afişleri, Kosova'da Sırpların yoğunlukta yaşadığı bölgeler boy gösteriyor. Kosova, 17 Şubat'ta Sırbistan'dan tek taraflı olarak bağımsızlığını ilan etmişti. Belgrad yönetiminin kabul etmediği bu ilanın ardından Sırp yöneticiler, Kosova içinde kalan Sırplara hizmet götürmeye devam edeceklerini açıklamıştı. Ancak Kosova'daki hem uluslararası yönetim hem de Kosovalı yöneticiler bu açıklamalara tepki göstermişti. Belgrad yönetimi geri adım atmazken seçimlerde Kosova içinde kalan Sırpların da oy vermesi için harekete geçmişti. BM Kosova Misyonu, Belgrad'ın bu hareketine tepki göstererek Kosova sınırları içinde sadece kendilerinin seçim organize edebileceklerini vurgulamıştı. Bu gelişmelere karşın Sırbistan'daki radikaller, Priştine yakınlarındaki Gracanica'da afişleri duvara asmış durumda. Afişlerde Radikal Parti lideri Tomislav Nikoliç, yer alıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.