Tony, Gordon'a hiç güvenmiyordu

Tony, Gordon'a hiç güvenmiyordu
İngiltere Eski Başbakanı Tony Blair'in eşi Cherie, eşinin 2005'teki genel seçimler öncesi Gordon Brown'a iktidarı devretmeyi düşündüğünü belirtti.

Ancak Cherie, eşinin Irak'ın işgali nedeniyle Brown'a karşı "güven krizi" yaşadığını ifade ederek bu nedenle Blair'in iktidardan ayrılmadığını kaydetti. Bu ayrıntılar, Cherie'nin anılarını yazdığı "Kendim için Konuşuyorum" adlı kitabın yayınlanması ile ortaya çıktı.

Eski Başbakan Blair, geçen yıl başbakanlıktan ve milletvekilinden istifa etmişti. Blair'in yerine bu göreve Brown gelmişti. Blair'in başbakanlığı döneminde Cherie'nin, Brown ile ilişkileri iyi olmamıştı. Anı kitabı ile halkın desteğini yitiren Brown'u iyice kızdıracağı yorumları yapılıyor. Avukatlık yapan Cherie Blair, eşinin başbakanlıktan ayrılmasına ilişkin olarak, "Tony tabii ki iktidardan ayrılabilirdi. Ancak Tony, inandığı şeyler için savaşmak için görevde kaldı." şeklinde yazdı. Ayrıca, Cherie, Tony Blair'in Brown'un halk desteğini alması için gayri resmi olarak danışmanlık yaptığını da kaydetti.

BLAİR İLE BROWN ARASINDA ANLAŞMA OLMADI
Cherie Blair, Blair ile Brown arasında başbakanlığa ilişkin bir anlaşma olduğuna dair spekülasyonları da yalanladı. Blair ve Brown'un 1994'te, iktidar konusunda uzlaştıkları söyleniyordu. Spekülasyonlara göre Blair, belli bir süre iktidarda kaldıktan sonra Brown'a görevi devredecekti. Ancak Blair, başbakanlıkta 10 yıl geçirdi. Blair'in son dönemlerinde bu anlaşmaya atıf yapılarak Blair'in iktidarı Brown'a devretmesi yönünde baskılar yapılıyordu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.