Irak'ta hükümet ile Sadr arasında ateşkes

Irak'ta hükümet ile Sadr arasında ateşkes
Irak'ın başkenti Bağdat'taki Sadr semtinde bir aydan fazla süredir devam eden çatışmalarda hükümet ile Mukteda El Sadr'a bağlı milsiler arasında ateşkes sağlandığı bildirildi. Irak hükümeti Sadr'a bağlı Mehdi Ordusu ile ateşkes imzalandığını doğruladı.

Irak hükümeti sözcüsü Ali El Debbağ, Başbakan Nuri El Maliki'nin ateşkesi onayladığını açıkladı. Debbağ, Bağdat'ta yaptığı açıklamada tarafları anlaşmaya uymaya, sükunete ve kendine hakim olmaya çağırdı.

Sadr semtindeki çatışmalar, Başbakan Maliki'nin Mart ayı sonlarına doğru milislere yönelik operasyon emri vermesiyle başlamıştı. İki milyon civarında kişinin yaşadığı semtte hemen hemen her gün çatışma yaşanırken, yardım çalışanları ise çatışma arasında kalan sivil halkın su, gıda ve ilaç sıkıntısı çektiğini bildiriyordu.

Bugüne kadar meydana gelen çatışmalarda 1000'den fazla kişi yaşamını yitirirken, Maliki'nin Sadr'a yönelik bu hareketin amacının, Irak'taki seçimlerden önce Şiilerin gücünü kırmaya yönelik olduğu belirtiliyordu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.