Bush, Lübnan'dan 'rahatsız' oldu

Bush, Lübnan'dan 'rahatsız' oldu
ABD Başkanı George W. Bush, İran ve Suriye'yi uyararak, "uluslararası topluluğun, Lübnan'ın yeniden yabancıların egemenliğine geçmesine izin vermeyeceğini" söyledi.

Bush, yaptığı açıklamada, "Hizbullah ile yabancı destekçileri Tahran ve Şam yönetimlerinin, şiddet ve tehditle Lübnan'da hükümeti devirmek ve Lübnan halkını iradesinden uzaklaştırmak için yaptıkları son girişimleri kınıyorum" ifadesini kullandı.

"Uluslararası topluluğun, İran ve Suriye yönetimlerinin Lübnan'ı yabancı egemenliğine ve denetimine sürüklemesine izin vermeyeceğini" belirten Bush, ABD'nin Lübnan Başbakanı Fuad Sinyora'ya destek verdiğini yineledi.

Bush, açıklamasında, "Lübnan halkının güvenliğini sağlamak için ABD güçlerinin Lübnan silahlı kuvvetlerine yardımcı olmayı sürdüreceğini" belirtti.

İsrail, Suudi Arabistan ve Mısır'ı kapsayan Orta Doğu turuna bugün başlayacak olan Bush, "uluslararası topluluğun Lübnan halkına bu en ihtiyaç duyduğu anda yardım etmesi gerektiğini" kaydetti.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.