Dışişleri'nden Darfur çağrısı

Dışişleri'nden Darfur çağrısı
Dışişleri Bakanlığı, Sudan'daki çatışmaların endişeyle takip edildiğini belirterek, Darfur sorununa ancak barışçı yollardan çözüm bulunabileceği görüşünü yineledi.

Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada, Türkiye'nin, Sudan'ın egemenliği, bağımsızlığı, birliği ve toprak bütünlüğüne büyük önem verdiği, çatışmaların bir an önce sonlandırılarak, siyasi sürecin Kapsamlı Barış Anlaşması ve Darfur Anlaşması çerçevesinde bir an önce başlamasını desteklediği ifade edildi.

     Açıklamada ayrıca Türkiye'nin, çatışmaların esas mağduru olan sivil halkın zarar görmemesi için tüm tarafların itidalli olmaları gereğine inandığı kaydedildi.

     Dışişleri Bakanlığından yapılan bir başka açıklamada da Türkiye'nin, Lübnan'daki çatışmalar ve can kayıplarında üzüntü ve kaygı duyduğu ifade edilerek, "Ülkedeki krize diyalog yoluyla ve anayasal meşruiyet zemininde çözüm bulunarak, barış ve huzur ortamının yeniden tesisine yönelik bölgesel ve uluslararası tüm çabalar tarafımızdan desteklenmektedir" denildi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.