Göçmenleri diri diri yaktılar

Göçmenleri diri diri yaktılar
Güney Afrika'nın Johannesburg kentinde başlayan yabancı karşıtı saldırılar Cape Town gibi diğer şehirlere de yayılmaya başladı.

Johannesburg'un Tembisa gecekondu mahallesine yönelik saldırılarda 2 kişi ölürken onlarca gecekonduda ateşe verildi. Olayları kontrol altına almaya çalışan polis, geçen haftasonunda 13 kişinin öldüğünü açıkladı.

Yabancı karşıtı saldırılar, Johannesburg'da başladı. Geçen haftasonu Cape Town'da da şiddet olayları görülmeye başlandı. Yüksek enflasyonun yaşandığı ülkede Güney Afrikalılar, göçmenlerin işlerini elinden aldığı iddia ediyor. Saldırılarda Zimbabveliler ve Somaliler hedef oluyor. Ancak grupların saldırıları sırasında bir Güney Afrikalının işyeri de talan edildi.

YABANCILAR KARAKOLLARA VE KİLİSELERE SIĞINIYOR
Saldırıların hedefindeki yabancılar, karakollara ve kiliselere sığınıyor. Karakola sığınan bir Zimbabveli, BBC'ye yaptığı açıklamada, "Sokaklara dönersek bizi öldürecekler." şeklinde konuştu. Zimbabvelilerin sığındığı bir kilise de saldırıya uğradı. Kilisenin papazı Paul Veryn, "Polisin kontrol edemeyeceği bir noktadayız artık." şeklinde durumu anlattı. Papaz Veryn, olağanüstü hal ilan edilmesini de istedi. Güney Afrika gazeteleri de yakılarak öldürülen bir kişinin fotoğrafına ön sayfada yer verdi. Polis, 200 kadar kişiyi tutukladığını açıkladı.

GÜNEY AFRİKA'DAKİ IRKÇI SALDIRILARDAN ONBİNLERCE İNSAN KAÇTI
Güney Afrika'da yaşanan ırkçı saldırılar yüzünden 6 bin kişinin kaçtığı bildirildi. Saldırılarda en az 13 kişi hayatını kaybetmişti. Sınır Tanımayan Doktorlar Örgütü'nden Rachel Cohen, BBC'ye yaptığı açıklamada, "Bu klasik bir mülteci durumu." dedi.

Şiddet olaylarının son bulması için çağrıda bulunan Cumhurbaşkanı Thabo Mbeki, şiddet olaylarını incelemek için bir komisyon kuracağını açıklamıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.