Myanmar'da 18 gün sonra ulusal yas

Myanmar'da 18 gün sonra ulusal yas
Myanmar, 133 bin 600 kişinin ölümüne ve kaybolmasına neden olan Nergis kasırgası felaketinden tam 18 gün sonra bayrakları yarıya indirerek, 3 günlük ulusal yası tutmaya başladı.

Myanmar'daki askeri yönetim, 2,4 milyon kişinin afetzede durumuna düştüğü ve BM'ye göre çoğunun yardım alamadığı insani krizi yönetmekte hatalı davrandığı için birçok ülkenin şiddetli eleştirisine hedef olmuştu.

Myanmar'ın komşusu ve rejiminin müttefiki Çin ise, Sichuan'da 71 binden fazla insanın öldüğü ve kaybolduğu deprem felaketinden bir hafta sonra üç günlük ulusal yas ilan etmişti.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.