Gates: Guantanamo'yu kapatmayı çok istiyoruz ama...

Gates: Guantanamo'yu kapatmayı çok istiyoruz ama...
ABD Savunma Bakanı Robert Gates, terör şüphelilerinin tutulduğu Guantanamo üssündeki merkezi yasal ve fiili sorunlar nedeniyle kapatamadıklarını söyledi.

Gates, Senato'da düzenlenen oturumda, cezaevinin kapatılması niyetiyle ilgili soruyu, "Acı konuşmak gerekirse birçok yönden tıkandık" şeklinde yanıtladı.

İçerdekilerin yargılanmadan tutulduğu bu merkezi "kapatmak istediğini" belirten Gates, 70 mahpusun teorik olarak ülkelerine gönderilebileceğini, ancak sorunun, bu ülkelerin bu kişileri ya kabul etmeyeceği ya da salıvereceği olduğunu ifade etti.

İnsan hakları grupları ve aralarında ABD'nin müttefiklerinin de bulunduğu birçok hükümet, Bush yönetiminden, uluslararası hukuki standartları ihlal ettiği ve Amerika'nın imajını zedelediği gerekçesiyle cezaevini kapatmasını istiyor.

ABD ordusuna göre, 2002'de açılmasından bu yana Guantanamo'da 270 mahpus bulunuyor.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.