Türkiye tarafların anlaşmasından memnun

Türkiye tarafların anlaşmasından memnun
Türkiye, Lübnan'da taraflar arasında anlaşma sağlanmasından memnuniyet duyduğunu açıkladı.

Dışişleri Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, ''Lübnanlı gruplar arasında Arap Birliği'nin himayesinde ve Katar Başbakanı'nın başkanlığında Doha'da yapılan görüşmelerin, Lübnan'daki siyasal krizi sona erdiren bir anlaşmayla sonuçlanmasından ve Lübnan Cumhurbaşkanı'nın seçilmesi üzerinde mutabakat sağlanmasından memnuniyet duyulduğu, anlaşmanın Lübnan halkı ve bölge için hayırlı olmasının dilendiği'' ifade edildi.

Açıklamada, bu aşamadan sonra varılan anlaşmanın kalıcı kılınmasında ''Lübnan'daki tarafların ulusal çıkarları ön planda tutarak, uzlaşı içinde ve meşruiyet zemininde hareket etme niyet ve kararlılıklarıyla uluslararası toplumun tarafları bu yolda teşvik etmeyi sürdürmesinin'' önemli rol oynayacağı kaydedildi.
Türkiye'nin, yaklaşık 1.5 yıl önce başgösteren ve kısa süre önce silahlı çatışmaya dönüşen Lübnan'daki krizin giderilebilmesini teminen yoğun çaba harcadığı hatırlatılan açıklamada, Türkiye'nin, gerek Lübnanlı gruplar gerekse bölge ülkeleriyle yürüttüğü temaslarda krizin diyalog ve uzlaşıyla aşılması gerektiği mesajını verdiği belirtildi.

Açıklamada, ''Varılan bu anlaşmanın, Lübnan halkının yaşadığı sıkıntı ve acıları sona erdirmesi dileğimizi yineler, Lübnan'da barış, huzur ve istikrar ortamının sağlanmasına verdiğimiz desteği önümüzdeki dönemde de sürdürme kararlılığımızı vurgularız'' denildi.


(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.