Everest'e çıktı ve öldü

Everest'e çıktı ve öldü
İsviçreli bir dağcı, oksijen takviyesi almadan çıkmayı başardığı Everest'in zirvesinde hayatını kaybetti.

44 yaşındaki Gianni Goltz, Alman ve İsviçreli ekibin ortaklaşa giriştiği zirve tırmanışında oksijen tüpü kullanmadı. Everest'in 8500 metrelik zirvesine ulaşmayı başaran dağcı birden fenalaştı, ancak yardımına koşan arkadaşlarının çabası onu hayata döndürmeye yetmedi.

     Sporcunun bağlı olduğu dağcılık kulübünden bir yetkili, "Everest'e oksijensiz tırmanmayı tercih etti. Tehlikeli bir işe girişmişti" dedi.

     Oksijen takviyesi olmadan Everest'e 1978'de ilk tırmanan dağcılar, Avusturyalı Peter Habler ve İtalyan Reinhold Messner olmuştu.
AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.