Ermenistan'dan 'görüşelim' talebi

Ermenistan'dan 'görüşelim' talebi
Ermenistan Cumhurbaşkanı Serj Sarkisyan Türkiye ile sorunların giderilmesi için ön koşulsuz müzakerele hazır olduklarını açıkladı.

Ermenistan Cumhurbaşkanlığı Basın Merkezi'nden yapılan açıklamada Sarkisyan'ın daha önce de beyan edildiği üzere Türkiye ile sorunların çözümü adına ikili görüşmelere hazır olduklarını kaydederek, "Ön koşulsuz olarak iki ülke ilişkilerini görüşmeye hazırız. Hükümetler arası müzakerelerde tüm sorunlar masaya yatırılabilir." çağrısı yapıldı.

Ermenistan işgali altında bulunan Yukarı Karabağ sorununun da barışçıl yollarla çözüm yolunun açık olduğuna işaret eden Sarkisyan, "Karşı tarafın her zaman tahrikkar açıklamalarına karşın Erivan, sorunun barış yolu ile çözüleceği inancını koruyor. Hala bunun için şansımız var." açıklamasında bulundu.

Türkiye, Ermenistan'ın Azerbaycan toprakları Yukarı Karabağ'da işgali sürdürmesi, 1915 olayları ile ilgili Türkiye aleyhine yürttüğü kampanya nedeni ile diplomatik ve siyasi ilişkileri askıya almış durumda. Bölgesel kalkınma projelerinin dışında kalan Erivan Türkiye ile ilşkilerin yeniden başlaması için hazır olduklarını her fırsatta yineliyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.