Talat ve Hıristofyas yine görüşecek

Talat ve Hıristofyas yine görüşecek
KKTC Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat ile Kıbrıs Rum yönetimi lideri Dimitris Hristofyas, yeni kararlar almak üzere Haziran ayının ikinci yarısında yeniden bir araya gelme kararı aldı.

Liderlerin, BM Barış Gücü (UNFICYP) Misyon Şefi Taye-Brook Zerihoun'un ikametgahında yaptığı görüşme tamamlandı.
    
Görüşmenin sonunda ortak yazılı açıklamayı Zerihoun okudu.

     Zerihoun, iki liderin bugün verimli bir görüşme yaptığını ve 21 Mart anlaşmasının sonuçlarını ele aldığını belirtti.

     Her iki liderin, iki kesimli, iki toplumlu ve siyasi eşitliğe dayalı BM Güvenlik Konseyi kararlarına uygun bir federasyon çözümü istediklerini tekrarladığını kaydeden Zerihoun, "kurulacak ortaklığın birbirine eşit Türk ve Rum kurucu devletlerinin tek uluslararası kimliğe sahip federal bir hükümeti olacağını" söyledi.

     Taye-Brook Zerihoun, liderlerin temsilcilerinin 15 gün içinde bir araya gelerek teknik komite sonuçlarını ele alacağını, sivil ve askeri güven artırıcı önlemleri gözden geçireceğini, Yeşilırmak ve diğer geçiş noktalarının açılması konusunun takipçisi olacağını söyledi.

     BM yetkilisi, iki liderin Haziran ayının ikinci yarısında yeni kararlar almak için tekrar bir araya geleceğini bildirdi.
AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.