Çin ve Rusya nükleer anlaşma imzaladı

Çin ve Rusya nükleer anlaşma imzaladı
Rusya'nın yeni başkanı Dimitri Medvedev, Pekin ziyaretinde Çin hükümeti ile 1 milyar dolarlık nükleer anlaşmaya imza attı

Rusya Atom Enerjisi Kurumu Başkanı Sergey Kirienko, anlaşma uyarınca Çin'de bulunan bir nükleer santralin genişletileceğini ve Çin'e hafif zenginleştirilmiş uranyum vereceklerini söyledi.

Kirienko, Çinli yetkililerle ayrıca Tianvan bölgesindeki nükleer santralin genişletilmesi konusunu müzakere etmeye başladıklarını belirtti.

Tianvan'daki ilk reaktör 2 haziran 2007, ikincisi de 12 eylül 2007'de devreye sokulmuştu. Şimdi üçüncü reaktörün yapılması öngörülüyor.

-İKİ ASYA DEVİNDEN ABD'YE KINAMA-
Çin Devlet Başkanı Hu Jintao ile Medvedev'in imzaladığı ortak açıklamada, "Her iki taraf da, dünyanın çeşitli bölgelerine konuşlandırılanlar dahil küresel savunma sistemleri oluşturulmasının ya da bu tip işbirliği planlarının, stratejik dengeye ve istikrara yardımcı olmayacağına, silahların kontrolü ve yayılmasının önlenmesi sürecine zarar vereceğine inanmaktadır" denildi.

Washington hükümeti, İran ve Kuzey Kore gibi ülkelerden gelebilecek olası füze saldırılarına karşı koyabilmek üzere Doğu Avrupa'ya füze kalkanı sistemi konuşlandırmayı planlıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.