G8'lerin çevre bakanları anlaştı

G8'lerin çevre bakanları anlaştı
Japonya'da bir araya gelen G8 ülkeleri çevre bakanları, küresel boyutta sera gazları salımını 2050'ye kadar yarı yarıya azaltmak konusunda fikir birliğine vardı.

Küresel ısınmayla mücadele için atılacak yeni adımların kararlaştırılacağı zirveye hazırlık amacıyla bir araya gelen çevre bakanları, liderlere, bu hedefe ulaşılması için gereken adımların atılması çağrısı yaparak, gelişmiş ülkelerin bu konuda diğer ülkelere öncü olması gerektiğini kaydetti.

Bazı G8 üyesi ülkelerin, sera gazlarının azaltılması için 2020'nin hedef olarak konulması önerilerinin kabul görmediği toplantıda, bakanlar, hedeflere 2050'ye kadar ulaşılması için "siyasi irade" gösterecekleri konusunda anlaşmaya vardı.

G8 ülkeleri, Almanya'da geçen yıl yapılan zirvede, Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Japonya ve Kanada tarafından sunulan ve ABD ile Rusya'nın karşı çıktığı teklifle, yüzyılın ortasına kadar sera gazlarını yarıya indirme konusundaki öneriyi değerlendireceklerini açıklamıştı.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.