AİHM AİDS'li hastanın ilticasını reddetti
İNGİLTERE LEHİNE SONUÇLANDI
1998’de İngiltere’ye geldikten sonra kendisine konulan AIDS teşhisi nedeniyle tedavi gören ve iltica başvurusu 2001’de reddedilen Uganda asıllı bir kadının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne açtığı dava, İngiltere lehine sonuçlandı.
‘UGANDA’DA YETERLİ İLAÇ YOK’A KARŞI ‘VAR’ İDDİASI
İsmi açıklanmayan kadının avukatları, AIDS hastaları için Uganda’da yeterli tıbbi teçhizatlar bulunmadığını belirtirken, İngiltere Hükümeti yaptığı araştırmalarda Uganda’da AIDS için gerekli tüm ilaç ve tıbbi tedavi olanaklarının mevcut olduğunu bildirdi.
İNGİLİZ HÜKÜMETİ’NİN İDDİALARI
Davacı avukatlarının kadının Uganda’ya geri gönderilmesi halinde hayatının tehlikeye girebileceği iddialarına karşılık, İngiliz Hükümeti ise yaptığı araştırmalarda Uganda Hükümeti’nin kadına karşı ilgisiz olduğunu dolayısıyla herhangi bir hak ihlalinin yaşanmayacağını iddia etti.
MAHKEMENİN KARARI
Davacı ve davalı tarafların iddialarını dinleyen Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, İngiliz Hükümeti’nin daha önce aldığı kararın (Kadının Uganda’ya geri gönderilmesi) yerinde olduğuna karar vererek, kadının ülkesine geri gönderilmesi halinde herhangi bir insan hakkı ihlali yaşanmayacağına hükmetti.
(habervaktim.com – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.