İran ile Suriye protokol imzaladı
İran Resmi Haber Ajansı İRNA'nın haberine göre, iki ülke heyetleri arasında 2 gündür başkent Tahran'da süren müzakerelerin ardından savunma alanında işbirliği protokolü imzalandı.
Resmi bir ziyaret için Tahran'da bulunan Suriye Savunma Bakanı Hasan Türkmeni ile İran Savunma Bakanı Mustafa Muhammed Neccar'ın imza koyduğu protokolde, iki ülke arasında halihazırda ''kalıcı ve stratejik ilişkiler bulunduğu'' belirtilirken, savunma alanında ikili ilişkiler ve işbirliğinin daha da geliştirilmesi gerektiği vurgulandı.
Ortadoğu'da barış ve güvenliğin sağlanması için işgalci ve yabancı güçlerin bölgeden çekilmesi için çaba gösterilmesi gerektiği ifade edilen protokolde, bölgedeki işgalci güçlerin istikrarsızlık ve gerginliğe neden olduğu belirtildi.
İran Savunma Bakanı Neccar, iki ülke arasındaki savunma işbirliğinin ''çok üst düzeyde'' olduğunu vurgulayarak, bu işbirliğini ''daha da ileri götüreceklerini'' bildirdi.
Suriye Savunma Bakanı Türkmeni'nin, İran'ı, İsrail ile barış görüşmelerinin konuşulmaya başlamasından hemen sonra ziyaret etmesine dikkat çekiliyor.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.