Medvedev Gazprom'u bıraktı
Şirket çalışanları ile beraber sekiz yıl iyi bir performans ortaya konduğuna değinen Medvedev, Gazprom yönetiminde veda etti. Medvedev, "Bundan sonra bilindiği üzere görevim gereği yönetim kurulunda bulunamayacağım. Kurul olarak birbirimize şans tanımalı ve çalışma gruplarında konuları müzakere etmeliyiz. Hiçbir şey sona ermiyor. Her şey daha yeni başlıyor. Hepinize sıkı çalışmanız için teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.
300 bin çalışanı ve 362 milyar dolarlık değeri ile Gazprom dünyanın üçüncü büyük şirketi. Gazprom CEO'su Aleksi Miller, şirketin yeni hedefinin dünyanın en büyük şirketi olmak olduğunu söyledi. Gazprom 2007 yılında 548,6 milyar metreküp doğalgaz üretimi gerçekleştirdi.
2000 yılından şirketin 46 kat büyüdüğüne dikkat çeken Medvedev, Rusya'nın bütçe gelirlerinin yüzde 20'sinin Gazprom tarafından karşılandığına dikkat çekti.
Gazprom'un önemli miktarda vergi gelirlerinin yanı sıra Kuzey Akım ve Güney Akım gibi iki önemli projeyi üstlendiğini söyledi. Şirketin petrol, elektrik santralleri ve diğer alanlarda da bir çok yatırımı olduğuna işaret eden Rusya lideri, "Günümüzde Gazprom modern, büyüyen ve gelişime açık bir şirket" dedi.
Eski başbakan Viktor Zubkov'un Gazprom yönetim kurulu başkanlığına getirilebileceği kaydediliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.