Kuzey Kutbu'nu bölüştüler

Kuzey Kutbu'nu bölüştüler
Kuzey Kutbu'na komşu 5 ülke, buzların erimesinden sonra ortaya çıkacak enerji kaynaklarının kullanım yolları konusunda mutabakata vardı.

Rusya'nın, bu kaynakların büyük bölümü üzerinde hak iddia edeceği, ilgili ülkeler arasında bu konuda yarış başlayacağı yolundaki kaygılara karşın, Grönland'da yapılan toplantıda enerji kaynaklarının nasıl kontrol edileceğinin olağan yollarla kararlaştırılması üzerinde mutabakata vardı.

Danimarka Dışişleri Bakanı Peg Stig Moeller, Danimarka, Norveç, Rusya, Kanada ve ABD bakanlarının Grönland'daki Ilulissat'ta yaptıkları toplantının ardından benimsedikleri ortak bildirinin, "Kuzey Buz Denizindeki doğal kaynakların gelecekteki barışçı kullanımı konusunda iyi bir siyasal çerçeve çizdiğini" belirtti.

Moeller bu toplantıyla birlikte artık 5 ülkenin doğal kaynaklar gelecekte yarış olacağına ilişkin efsanelerin dağıldığını kaydetti.

Bilimadamları dünyada henüz keşfedilmemiş petrol ve doğal gaz kaynaklarının yüzde 25'inin Kuzey Buz Denizi'nde olduğunu bildiriyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.