Obama'dan kilisesine şok
Obama'nın, 20 yıldan beri üyesi bulunduğu kilisenin vaizi Rahip Jeremiah Wright'ın ABD'de büyük tartışmalara yol açan kışkırtıcı konuşmalarının ardından, yine aynı kiliseden Rahip Michael Pfleger'in de eleştirilere neden olan konuşması üzerine kiliseden ayrılma kararı aldığı bildirildi.
Obama'nın başkan adaylığı kampanyasında iletişimler direktörlüğü görevini yürüten Robert Gibbs, yaptığı açıklamada, Obama'nın kilise ile bağlarını kopardığına ilişkin mektubu kiliseye gönderdiğini belirtti.
Obam da yaptığı basın toplantısında, kiliseden ayrılma kararını almanın kendisi için kolay olmadığını belirterek, bu kararı üzüntü içinde aldığını söyledi.
''Ailemize yeni bir kilise bulacağımızdan şüpheliyim'' diyen Obama, bu kararın hem kilise hem de ailesi için doğru bir karar olduğunu bildiğini söyledi.
Rahip Michael Pfleger'in de misafir olarak kilisede yaptığı konuşmada, Obama'nın başkan adaylığı yarışındaki rakibi Hillary Rodham Clinton hakkında alaylı sözler sarf etmesi büyük eleştirilere neden olmuştu.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.