Bolivya'da özerklik referandumu
Kuzeydeki Pando ve kuzeydoğudaki Beni bölgelerinde yapılan ve hükümetin yasa dışı ilan ettiği referandumun ardından halk, yeşil ve beyaz bayraklar açarak zaferlerini ilan etti.
Kırsal bölgelerde yapılan ve 8 saat süren referandumdan sonra sandık çıkışı yoklamalara göre, halkın yüzde 81'i "evet" oyu kullandı.
İçişleri Bakanı Alfredo Rada, yaptığı açıklamada, hükümetin yasa dışı bulduğu referandumla ilgili ağır sözler sarf etti.
Bolivya'nın en zengin bölgesi Santa Cruz'da 4 mayısta özerklik referandumu yapılmış, bölgelerdeki özerklik talebinin, yerli Devlet Başkanı Evo Morales'in halkın yaşam seviyesinin yükseltilmesine yönelik reform çabalarına engel olabileceği yorumları yapılmıştı. Ardından Morales kendisi ve bölge valileri için "görevden alma referandumu" istemiş, bu referandumun da ülke genelinde 10 Ağustosta yapılacağı açıklanmıştı.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.