Bir utanç daha

Bir utanç daha
İngiltere'de yayımlanan The Guardian gazetesi, ABD'nin terör zanlılarını ''yüzer hapishane'' olarak kullanılan gemilerde tuttuğuna dair iddialara yer verdi.

Bir insan hakları kuruluşu olan Reprieve'in bu konudaki iddialarını gündeme getiren gazete, Reprieve avukatlarının uygulamanın gerekçesinin terör zanlısı olarak tutulan kişilerin sayılarının ve yerlerinin gizli tutulması olduğuna dair görüşlerine dikkati çekti.

Guardian, Reprieve'in konuyla ilgili raporunda, Başkan Bush'un "artık bu uygulamaya son verildi" açıklamasına rağmen, 2006 yılından bu yana 200 yeni "işkence seyahatinin" daha yapıldığı, terör zanlılarının sorgulanmak üzere ABD'den dünyanın başka ülkelerine taşındığı iddiasının yer aldığını bildirdi.

''Hapishane gemilerin'' de bu amaçla kullanıldığı iddiasına yer veren gazete, Reprieve'in ABD'nin bu amaçla kullandığı gemi sayısının 17 civarında olabileceğine dair tahminine de dikkati çekti. Gazete, bu USS Bataan ve USS Peleliu'nun da aralarında bulunduğu bu gemilerin İngiltere ve ABD tarafından deniz üssü olarak kullanılan Hint Okyanusundaki Diego Garcia'da bulunduklarına dair kuşkulara da yer verdi.

Reprieve avukatlarının, özellikle USS Ashland adlı geminin 2007'nin ilk aylarında Somali civarında yaptığı operasyonlara dikkati çektiği de belirtildi.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.