Türkiye'ye 6,2 milyar dolar para verilebilir
GAZİANTEP Dünya Bankası Türkiye Direktörü Ulrich Zachau, 2008-2011 yıllarını kapsayacak ülke ortaklık stratejisi bağlamında Türkiye'ye 6,2 milyar dolar para verilebileceğini söyledi.
Türkiye'nin, Dünya Bankası'ndan en fazla kredi alan ülkelerden biri olduğunu belirten Zachau, finans sağlamada iki rolleri ifade etti.
Türkiye'deki bankalara kredi verdiklerini hatırlatan Zachau, rollerinden birinin Türk şirketlerine kredi vermek diğerinin ise hükümet ile işbirliği içinde çalışarak farklı ülkelerdeki tecrübelerin paylaşılması olduğunu dile getirdi.
Gaziantep Sanayi Odası (GSO) Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Koçer'i ziyaret eden Zachau, oda ve sendikaların önemine dikkat çekerek, ''Aslında bakarsanız tespit ettiğimiz şeyler oldukça ilginç; bir tarafta büyüme, başarılı olabilmek için fırsatlar olduğunu görüyoruz öte yandan bazı zorlukları da gördük. Eğitim, işsizlik gibi sorunlar da karşımıza çıkabilmekte.'' diye konuştu.
Dünya Bankası'nın hükümetle çalışmalarını 4 yıllık bir ülke ortaklık stratejisi bünyesinde yürüttüklerini bildiren Zachau, ''Son ülke ortaklık stratejisi de hazırlanmış durumda. 2008-2011 yıllarını kapsayacak ülke ortaklık stratejisi bağlamında Türkiye'ye 6,2 milyar dolar gibi para verilebilecek. En yüksek tavan miktarı bu. Bunun istenildiği kadarı hükümet tarafından kullanılabilmek üzere hazır durumda. Yıllık baza baktığımızda ortalama 1,5 milyar dolardan söz edebiliriz. Bir önceki dönemde de bunun aynı olduğunu görüyoruz, aslında bu yüksek miktar. Bu yüksek miktar ne artıyor ne de azalıyor. Türkiye, Dünya Bankası'ndan kredi alan ülkeler arasında en fazla kredi alan ülkelerden birisi. Bu paranın ne kadarı kullanılacak? Bu, hükümetin kararı. Onlardan talep geldiği ölçüde bu miktar kullanılabilir." diye konuştu.
Dünya Bankası'nın, Türkiye'de Tarım Reformu Uygulama Projesine (ARIP) destek verdiğini hatırlatan Zachau, 600 milyon dolarlık bu projenin bitmek üzere olduğunu ifade etti. Bu projenin başarıya ulaştığını kaydeden Zachau farklı konular hakkında kısa açıklamalar yaptı.
GSO Başkanı Koçer de Gaziantep'in ekonomisi ile öne çıkan bir KOBİ şehri olduğunu belirterek, "Bu yıl 3 milyar dolarlık ihracat hedefimiz var. AB müzakere sürecinde birçok çalışma yürüttük. 'Gaziantep'teki işletmelerimizin birçoğu geçmişte Dünya Bankası kredileri ile tanıştı. Ancak, son yıllarda bu azalma gösterdi. Türkiye'de böyle stratejik öneme sahip olan üretim merkezinin yeni finans politikalarıyla, KOBİ'lerimizin üretiminin, istihdamının ve ihracatının desteklenmesini arzu ediyorum'' şeklinde konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.