BM, yeni dönem başkanı seçti

BM, yeni dönem başkanı seçti
BM 63. dönem Genel Kurul başkanlığına Nikaragualı Miguel D'Escoto seçildi.

Görevi Eylül ayında 62. dönem başkanı Makedon Srgjan Kerim'den devralacak D'Escoto, Genel Kurul başkanlığının bu dönem Latin Amerika bölgesine verilmesinin ardından bu ülkelerin onayıyla seçildi.
D'Escoto, Genel Kurulda yaptığı konuşmada, BM'nin gerçekten ''birleşmiş milletler ve halklar'' birliği olmasının son derece önemli olduğunu belirterek, BM'nin dünyadaki sorunların çözümünde önemli rol oynadığını kaydetti.

Dünyada barışın ''sevgi, birlik ve dayanışma'' üzerine kurulması gerektiğini ifade eden D'Escoto, dayanışmanın özellikle önemli olduğunu, dünyada bencillik ve bireysellikle sorunların çözülemeyeceğini ve dünyada savaş, açlık ve yoksulluğun maruz gösterilemeyeceğini söyledi.


(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.