Afrika'ya 'yeşil devrim' vaadi!

Afrika'ya 'yeşil devrim' vaadi!
BM Gıda ve Tarım Örgütü'nün (FAO), İtalya'nın başkenti Roma'daki zirve toplantısının 2. gününde, gıda güvenliğine ilişkin sorunlar 4 ayrı oturumda ele alınırken, Afrika'da açlık ve yoksullukla mücadele açısından önem arzeden bir projeye ilişkin il

BM Genel Sekreteri Ban Ki-mun'un selefi Kofi Annan başkanlığındaki ''Afrika İçin Yeşil Devrim İttifakı'' (AGRA) projesinin yaşama geçirilmesi için niyet anlaşması imzalandı.

AGRA projesi yetkilileriyle BM'ye bağlı kuruluşlardan FAO, Uluslararası Tarımsal Kalkınma Fonu (IFAD) ve Dünya Gıda Programı (WFP) arasında niyet anlaşması imzalanan proje, Afrika'da tarımsal üretimin kalkındırılmasını hedefliyor.

Proje, küçük tarım üreticilerine finansal desteğin yanısıra, Afrika'da ekime uygun alanlardaki altyapının iyileştirilmesini, sulama sistemlerini modernleştirerek toprağın verimliliğinin artırılmasını öngörüyor.

Annan, imza töreni sonrasında yaptığı değerlendirmede, ''Afrika'da 2 milyon insan açlıkla boğuşuyor. Özellikle 5 yaşın altındaki çocuklar yeterince beslenememe tehlikesiyle yüzyüze. Proje yaşama geçtiğinde, ortak çabayla bu vahim sorunda ciddi bir iyileşme sağlanacağına inanıyorum'' dedi.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.