Cumhurbaşkanı Japonya'da sergi açtı
Başkent Tokyo'daki Roppongi Hills binasında bulunan Mori Arts Center'da açılan sergide, 1890 yılında Japonya'dan Türkiye'ye dönüşü esnasında batan Ertuğrul Fırkateyni ve mürettebatı ile, kazadan kurtulan Türk denizcileri İstanbul'a getiren Japon denizcilerin birlikte çektirdiği fotoğraflar yer alıyor.
1890-1924 yılları arasında çekilen ve Türk-Japon dostluğunu gösteren, Japonya'daki bazı şehir, cadde, mabetler gibi o dönem Japonya ve Japon insanını yansıtan fotoğraflar, İstanbul'daki İslam Tarih, Sanat ve Kültür Araştırma Merkezi'nin (IRCICA) arşivlerinden derlendi.
Gül, açılış kurdelasını keserken kendisine Devlet Bakanları Mehmet Şimşek ve Kürşat Tüzmen ile birlikte Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu eşlik etti.
Sergiyi gezen Gül, fotoğraflarla ilgili uzmanlardan bilgi aldı. Gül daha sonra sergiden ayrılırken Tokyo manzarasını izlemek istese de yoğun sis buna engel oldu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.