Sarkozy'den savaş kışkırtıcılığı

Sarkozy'den savaş kışkırtıcılığı
Sarkozy: 'İsrail kendini tehlikede hissederse İran ile savaş çıkabilir'

Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy, İsrail'in güvenliğini tehlikede hissetmesi halinde İran ile savaş çıkabileceğini söyledi.

Le Nouvel Observateur gazetesine konuşan Sarkozy, Paris'in ABD-İran gerginliğinden çok İran-İsrail gerginliğinden endişeli olduğunu vurguladı. Sarkozy, "Amerika'nın İran'a askeri bir operasyon düzenleyeceğinden endişe pek etmiyoruz. Bizim endişemiz İsrail'in kendisini tehlikede hissetmesi. Savaş tehlikesi bulunuyor." dedi.

Amerikan istihbaratının, İran'ın 2003'te nükleer programını durduğuna yönelik bir raporu yayınlamıştı. ABD Başkanı George W. Bush, bu rapora rağmen iran'ın hala tehlike olduğunu savunmuştu.

Sarkozy, İran'ın nükleer programının sivil amaçlar için olduğuna dair kimsenin bir iddia ileri sürmediğini belirterek, "Tartışma sadece İranlılar ne zaman atom bombasına sahip olacağına dair." dedi. Bununla birlikte Sarkozy, İran'ın Uluslararası Atom Enerji Ajansı yetkilililerine araştırma için izin vermesi halinde İran'a gidip sivil amaçlar için nükleer program yürütmeleri adına işbirliği amacıyla konuşabileceğini söyledi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.