'Töreni kilisede yaptığımız için özür dileriz'
Bilal Şerif isimli Müslüman öğrenci 2006 yılında West Side Lisesi’nin bir kilisede gerçekleştirdiği mezuniyet törenine dini inançları nedeniyle katılamadığını, çünkü kilise binasında Tanrı ikonları bulunduğunu ve bunun da İslam’da yasaklandığını söyledi.
DİNİ İNANÇLARIM İLE MEZUNİYET TÖRENİNE KATILMA ARASINDA BIRAKILDIM
Kendisinin mezuniyet törenine katılma ve dini inançları arasında bırakıldığını kaydeden Şerif, kimsenin böyle bir pozisyona sokulmaması gerektiğini kaydetti. Şerif, “İnançlarım gereği oraya gitmediğim için gururluyum. Ancak, mezuniyet törenine de katılmak istemiştim. Kimsenin böyle bir pozisyona sokulmaması gerekir” derken, Amerikan Sivil Özgürlükler Birliği, Şerif adına mahkemeye bir dava dosyası sundu.
LİSE YÖNETİMİ ÖZÜR DİLEDİ
Konuyla ilgili olarak bir açıklama yapan lise yönetimi ise, Şerif ve babasından özür dilerken, mezuniyet törenlerinin nerede yapılacağına dair yeni düzenlemeler yapacaklarına söz verdi.
(habervaktim.com – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.