'Töreni kilisede yaptığımız için özür dileriz'

'Töreni kilisede yaptığımız için özür dileriz'
Amerika’nın New Jersey eyaletinde bir lise, öğrencilerin mezuniyet törenini kilisede yaptığı için, törene katılmayan Müslüman öğrenciden özür diledi.

Bilal Şerif isimli Müslüman öğrenci 2006 yılında West Side Lisesi’nin bir kilisede gerçekleştirdiği mezuniyet törenine dini inançları nedeniyle katılamadığını, çünkü kilise binasında Tanrı ikonları bulunduğunu ve bunun da İslam’da yasaklandığını söyledi.

DİNİ İNANÇLARIM İLE MEZUNİYET TÖRENİNE KATILMA ARASINDA BIRAKILDIM
Kendisinin mezuniyet törenine katılma ve dini inançları arasında bırakıldığını kaydeden Şerif, kimsenin böyle bir pozisyona sokulmaması gerektiğini kaydetti. Şerif, “İnançlarım gereği oraya gitmediğim için gururluyum. Ancak, mezuniyet törenine de katılmak istemiştim. Kimsenin böyle bir pozisyona sokulmaması gerekir” derken, Amerikan Sivil Özgürlükler Birliği, Şerif adına mahkemeye bir dava dosyası sundu.

LİSE YÖNETİMİ ÖZÜR DİLEDİ
Konuyla ilgili olarak bir açıklama yapan lise yönetimi ise, Şerif ve babasından özür dilerken, mezuniyet törenlerinin nerede yapılacağına dair yeni düzenlemeler yapacaklarına söz verdi.

(habervaktim.com – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.