Sırp kasabına 33 yıl
KESKİN NİŞANCILARIN KOMUTANI
Bosna savaşı sırasında Saraybosna’da binlerce kişinin öldürülmesinin emrini veren Sırp General 33 yıl hapse mahkum edildi. Birleşmiş Milletler Savaş Suçları Mahkemesi’nde görülen davada Sırp General Dragomir Miloseviç, üç yıl boyunca Saraybosna’yı ağır top ateşi altında tutmuş ve keskin nişancılara verdiği emirlerle binlerce kişinin ölümüne neden olmuştu.
MAHKEME BAŞKANI: KORKUNÇ CİNAYETLER İŞLENDİ
Mahkeme Başkanı Patrik Robinson, Miloseviç’in kumandası altındaki Sırp askerlerinin Saraybosna’da korkunç cinayetler gerçekleştirdiğini belirterek, “Saraybosnalılar için güvenli hiçbir yer yoktu” dedi. Robinson, her bombalama olayında Miloseviç’in Saraybosnalıların hayatlarıyla oynadığını belirtti.
MİLOSEVİÇ’LE AKRABALIĞI YOK
Mahkeme, Yugoslavya eski Devlet Başkanı Slobodan Miloseviç ile bir akrabalığı bulunmayan Dragomir Miloseviç’i, terör, savaş suçu, cinayet ve insanlığa karşı suçlardan 33 yıl hapis cezasına mahkum etti.
12 BİN KİŞİ HAYATINI KAYBETMİŞTİ
İnsan hakları örgütlerine göre üç yıl süren Saraybosna kuşatmasında 1500’ü çocuk toplam 12 bin kişi hayatını kaybederken, 1995’te Saraybosna pazar yerinde gerçekleştirilen bombalama olayında 43 kişi hayatını kaybetmişti. Binlerce Bosnalı'nın ölümüne sebep olan Radovan Karadziç ve Ratko Mladiç ise hala BM Savaş Suçları Mahkemesi'ne çıkarılmak için aranıyor.
(habervaktim - Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.