Öldü diye organlarını kesiyorlardı

Öldü diye organlarını kesiyorlardı
Fransa’nın başkenti Paris’te geçtiğimiz Ocak ayında, hastanede öldü zannedilerek organları çıkarılıp başka bir hastaya verilmek üzere olan bir kişi son anda nefes aldı ve kurtuldu.

Adı açıklanmayan 45 yaşındaki hastanın başından geçen bu olay Fransa’da organ nakli ve bağışı konusundaki uygulamalarını tartışma konusu yaptı. Ocak ayında Pitie-Salpetriere hastanesinde meydana gelen olay ise şöyle gerçekleşti:

KALBİ ÇALIŞTIRILAMAYINCA ÖLDÜ ZANNEDİLDİ
Hastane yakınlarında yere yığılan 45 yaşındaki Fransız La Pitie-Salpetriere’de tüm çabalara rağmen kalbi çalıştırılamadı. 90 dakika süren çabalara rağmen kalbinin atmadığını gören doktorlar bunun üzerine, Fransa’da geçen yıl yasalaşan ve ‘ihtiyacı olan hastalara nakletmek üzere ölen kişilerin organlarının alınması’ çerçevesinde, öldüğünü düşündükleri kişinin organlarını almak üzere hazırlandılar.

TAM ORGANLARI ALINACAKTI, NEFES VERMEYE BAŞLADI
Ancak o anda nefes almaya başlayan hasta, bir anda doktorların dikkatini çekti ve son anda organları alınmaktan kurtuldu. Kalbi tekrar çalışmaya başlayan hasta, birkaç hafta hastanede yoğun tedaviden sonra taburcu oldu ve şu anda sağlıklı bir şekilde yaşamına devam ediyor.

ETİK KOMİSYONU’NA HAVALE EDİLDİ
Hastaya, doktorların, organlarını almak üzere olduğunun söylenmediği belirtilirken, Ocak ayında gerçekleşen bu olayın şimdi açıklanması ise, Fransa’da daha önce de benzer olayların yaşandığı ve bu duruma dikkat çekmek için konunun Etik Komisyonu’na havale edildiği gerekçesi sunuldu.

(habervaktim.com – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.