Kosovalı Sırplar kendi meclislerini kurdu
Yayınlanma:
Kosova'da yeni anayasayı tanımayan Sırp azınlık, kendi meclisini kurdu.
Belgrad yönetimindeki Kosova'dan sorumlu Bakan Slobodan Samardzic, Kosova'da Sırp nüfusun yoğun yaşadığı Mitroviça'da yaptığı açıklamada, yeni Kosova Sırp meclisinin ilk oturumunu 2 hafta içinde yapacağını söyledi.
Bakan, meclisin, yerel yönetimlere seçilen Sırp temsilcilerin çalışmalarını koordine edeceğini belirtti.
BM Kosova Geçici Misyonu (UNMIK) tarafından 9 yıldan bu yana yönetilen Kosova'da yeni anayasa dün yürürlüğe girdi.
Bundan böyle bağımsız bir ülke olarak kendi kurumlarınca yönetilecek Kosova'nın bağımsızlığını şu ana kadar aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 34 ülke tanıdı.
(AA)
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.