Çin'den Kosova'ya... Dünya sallandı!

Çin'den Kosova'ya... Dünya sallandı!
Türk Milli Futbol Takımı'nın efsanevi geri dönüşünün ardından bu unutulmaz maç dünyanın dört bir yanındaki Türkleri ayağa kaldırdı.

ROMANYA
Bükreş'in değişik yerlerinde toplu şekilde Türkiye - Çek Cumhuriyeti maçını izleyen Romanya'daki gurbetçiler, maç sonrası büyük sevinç yaşadı. 

Bükreş'teki Türk okulunun spor salonunda toplanan öğretmen, öğrenci ve işadamlarının birlikte izledikleri maçta 2-0 yenik olduğumuz sırada üzüntülü anlar yaşandı. Millilerimizin ard arda atığı gollerin sonucunda gelen galibiyetle buradaki vatandaşlarımız şehir merkezinde konvoylar oluşturarak, Çavuşescu Saray'ı önünde toplandı ve çeşitli tezehuratlar yaptı.

Bükreş'in farklı yerlerinde maçı izleyen vatandaşlar saray önünde toplanarak büyük kalabalık oluşturdu. Bükreş polisi izinsiz kutlama yaptıkları için önce konvoyu durdurdu, daha sonra gece geç olmasından dolayı korna çalmama şartıyla konvoya izin verdi.

ÖZBEKİSTAN
Maç esnasında Türkiye'nin 2-0 mağlup duruma düştüğü sırada İzmir'de 2006'da oynanan özel karşılaşmayı dikkat çeken Özbek spiker, bu karşılaşmada da Çeklerin önce 2-0 ön geçtiğini ve daha sonra Ümit Karan'ın gölleri ile Türkiye'nin durumu 2-2 yaptığını hatırlattı.

Özbek spiker, maç esnasında yine Çek Cumhuriyeti'nin 2-0 önde olduğu sırada başka bir ilginç hatırlatmada daha bulundu. Özbek spiker, geçtiğimiz yıl Özbekistan Milli Futbol Takımı Teknik Direktörlüğü görevinden ayrılan Rus çalıştırıcı Valeriy Naponyaşi'nin 'Avrupa 2008' ile ilgili spor kanallarına yaptığı değerlendirmede: "Türkiye, İsviçre ve Çekleri yenerek çeyrek finale çıkacak" dediğini dile getirdi.

İsviçreli hakem Peter Fröjdfeldt'in bitiş düdüğüyle ise spikerin ilk dediği söz ise şu oldu: "Evet Naponyaşi siz gerçekten haklı çıktınız; Türkiye zoru başardı ve çeyrek finalde."

Özbek spiker, Türkiye'nin 2-0'lık durumdan skoru 3-2'ye getirmesini ise "İşte azmin zaferi. Çek'ler, Türk futbolcularının azmine boyun eğdi. Ve Türkiye çeyrek final yolcusu." ifadelerini kullandı.

Bu arada, bazı Özek spor muhabirleri ise maç bitimiyle CİHAN'ı arayarak tebriklerini dile getirdiler.

ÇİN
13. Avrupa Futbol Şampiyonası Finalleri (A) Grubu'ndaki Türkiye, gruptaki son maçında Çek Cumhuriyeti'ni 3-2 yenerek çeyrek finale yükselirken, maçı izleyen Japon Uçi, Türkiye'nin bir efsane olduğunu söyledi.

Türkiye'nin kader maçına çıktığı karşılaşmayı izlemek isteyen Pekin'deki Türkler, yerel saatle 03:00 (TSİ 22:00)'de başlayan maçı dev ekrandan izledi. Pekin'de eğitim gören Türk gençleri, izledikleri maçın ilk yarısında büyük üzüntü duydu ancak ikinci yarıda gelen gollerle sevinçten çılgına döndü. Zıplayan, hoplayan, sevinç narası atan gençler, Nihat'ın 90. dakikada ceza yayı üzerinden yaptığı aşırtma vuruşun üst direğe çarpıp ağlarla buluşmasının ardından kendinden geçti. Hakemin bitiş düdüğünü çalmasıyla kalbi duracak gibi olduğu gözlenen Türk öğrenciler, 3-2'lik galibiyeti Çin sokaklarında kutladı.

Cihan Haber Ajansı'na konuşan ve maçı Türklerle birlikte izleyen Japon Uçi, Türkiye'nin 0-2'den maçı 3-2 kazanmasıyla bir efsane olduğunu, maçtan çok etkilendiğini söyledi. Türk öğrencilerden Mehmet Bağcı da hayatında böylesine bir maç izlemediğini ve hiç bu kadar heyecanlanmadığını belirtti.

Bağcı ve arkadaşları maçın bitiminin ardından havanın aydınlanmasıyla okulda derse gideceklerini ifade etti. Türk gençleri kutlamalarını sokakta sürdürdü.

KOSOVA
Türkiye'nin, Euro 2008 çeyrek final mücadelesi verdiği Çek Cumhuriyeti ile oynayacağı maç için Kosovalılar kahveleri doldurdu. Türkiye'nin 2-0 mağlup durumda olduğu maçta 79. dakikada ayağa fırlayan Kosovalılar, daha sonra gelen gollerle Türkiye'nin maçı almasıyla birlikte sokaklara döküldü. Ellerinde Türk ve Arnavut bayraklarıyla Kosovalı Türklerin çoğunlukta yaşadığı Prizren merkezinde araçlarla tur atan Kosovalılar havai fişek ve kornalarla Prizren sokaklarında "Türkiye, Türkiye" diye bağırdılar. 

Kosova'da KFOR barış gücünde görev yapan Türk askeri de bu zaferi Kosovalılarla birlikte yaşadı. Bu arada bazı Kosovalılar, maçın ardından Türk askerlerinin bulunduğu Sultan Murat Kışlası'na giderek Mehmetçiği kutladı. 

Kosovalılar gece geç saatlere kadar Türkiye'nin çeyrek finale kalmasını kutladı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.