AB, Bosna Hersek ile anlaşma imzalayacak

AB, Bosna Hersek ile anlaşma imzalayacak
Avrupa Birliği (AB), Bosna Hersek ile istikrar ve ortaklık anlaşması imzalayacak. Bosna Hersek Başbakanı Nikola Spiriç ile AB Komisyonu'nun genişlemeden sorumlu üyesi Olli Rehn anlaşma imza atacak.

Lüksemburg'a gitmeden önce bir açıklama yapan Spiriç, Brüksel ile imzalanacak bu anlaşmanın, Dayton Barış Anlaşması'ndan sonra Bosna için en önemli adım olduğunu söyledi. Spiriç, "Anlaşma, Bosnalı herkes için refah dolu bir geleceğin kapısını açıyor. Ayrıca, bu anlaşma siyasetçilerin geçmişten kurtulup geleceğe bakmaları için de bir çağrı." dedi. AB Dış Politika ve Savunma Yüksek Temsilcisi Javier Solana da Bosna Hersek'i kutladı. 

AB, İMZAYI İKİ KEZ GECİKTİRDİ
Birlik, Bosna Hersek'in polis reformunu gerçekleştirmesini istiyordu. Saraybosna, bu reformu 16 Nisan'da gerçekleştirmişti. Bu reform, Brüksel'i memnun ederken anlaşmanın 28 Nisan'da imzalanması bekleniyordu. Ancak teknik süreç nedeniyle anlaşmanın imzalanması Mayıs ayına kalmıştı. Anlaşmanın Mayıs ayında imzalanması beklenirken diplomatlar, imzalanacak anlaşmanın üye ülkelerin dillerine çevrilmesi süreci nedeniyle anlaşmanın Haziran ayına sarktığını bildirmişti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.