İran, uranyum zenginleştirmeden vazgeçmiyor

İran, uranyum zenginleştirmeden vazgeçmiyor
İran, Batılı ülkelerin teşviklerine ve tehditlerine rağmen, uranyum zenginleştirme çalışmalarına devam edeceğini bir kez daha yineledi.

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Ali Rıza Şeyh Attar, "Daha önce defalarca uranyum zenginleştirmenin bizim kırmızı çizgimiz olduğunu söyledik. Bu teknolojiyi istiyoruz. Çalışmalar devam edecek" dedi.

Avrupa Birliği Yüksek Temsilcisi Javier Solana, hafta sonunda İran'a bir ziyaret gerçekleştirerek BM Güvenlik Konseyi'nin 5 daimi üyesi ile Almanya tarafından hazırlanan öneri paketini İran'a sunmuştu. Aynı zamanda Amerikan yönetimi de nükleer çalışmalarından vazgeçemeyen İran için "askeri seçeneğin her zaman masada olduğunu" vurguluyor. Ancak İran yönetimi ise, çalışmalarından vazgeçmeyeceğini savunuyor.

Tahran'da düzenlenen 18. Uluslararası Fars Körfezi Konferansının ikinci gününde konuşan Şeyh Attar, ABD'nin, Bağdat-Washington arasında güvenlik anlaşması sağlayarak Irak'ta uzun vadeli hegemonya ve otorite peşinde koştuğunu öne sürdü. İran'ın, güvenlik anlaşmasına sıcak bakmadığını kaydeden Atar, Irak Başbakanı Nuri El Maliki'nin de güvenlik anlaşması müzakerelerinin çıkmaza girdiğini açıkladığını hatırlattı. 

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Şeyh Attar, Irak halkının siyasi gelişmeleri anladığını ve tehditler karşısında ciddi direniş gösterdiğini dile getirdi. Atar, güvenlik anlaşmasının içeriğinin bilinmesinin ardından Irak halkının bu anlaşmaya ciddi tepki gösterdiğini ve tezahüratlarda bulunduğunu vurguladı. 

Attar kouşmasında ayrıca güvenlik anlaşmasının bazı konularına dikkat çekti. Bu anlaşmayla ABD'nin Irak'ta tam yetkiyle Bağdat hükümetinin denetiminden uzak 50 askeri garnizon kurmasının, yargı ve Irak kanunları karşısında dokunulmazlık elde etmesinin öngörüldüğünü kaydeden Attar, yine anlaşma kapsamında ABD askerlerinin her türlü operasyonu gerçekleştirmesinin hatta Irak'a komşu ülkelere karşı bile Bağdat hükümetinin onayını almadan operasyon yapmasının kararlaştırılmak istendiğini vurguladı. 

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Attar, El-Maliki hükümetinin komşularıyla ilişkilerini geliştirmek konusunda çeşitli odaklar ve işgal güçleri tarafından baskı altında olduğunu ama Bağdat hükümetinin komşularıyla karşılıklı çıkarlar çerçevesinde ilişkilerini geliştirmeye çalıştığını ifade etti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.