Başbakan TL'nin simgesini tanıttı

Başbakan TL'nin simgesini tanıttı
Başbakan Merkez Banka'sında Türk Lirası tanıtım toplantısında konuştu

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan TL'nin simgesi tanıtımı toplantısında yaptığı konuşmada; Öncelikle bugün Sütlüce'de düzenlenen saldırıyı kınayarak başlamak istiyorum, bugün burada Türkiye'de 9 yıldır büyük bir hassasiyetle koruduğumuz istikrarı tanıtmak için toplandık. Bugün ekonomideki başarımızın sonucunu hep beraber değerlendiriyor, karşılıyoruz. Türkiye ekonomisi büyürken küresel krizde başarılı bir performans izlerken böyle saldırıların yapılması çok ama çok manidardır. Kimse boşuna uğraşmasın, kimsenin bu kutlu yürüyüşü bozmaya gücü yetmez, yetmeyecektir. Terörle en kararlı şekilde mücadele etmeye devame deceğiz, milletimizin duasıyla, tüm birimlerimizin koordinesiyle terör her geçen gün kan kaybetmeye devam edecektir. Yaralı polislerimize ve vatandaşımıza Allah'tan acil şifalar diliyor, milletimize ve polisimize geçmiş olsun diliyorum.

TÜİK istihdam rakamlarını da açıkladı işsizlik 9,8 olarak gerçekleşti, bu önceki yıla göre 2010 yılına göre yani 2 puanlık bir düşüş anlamına geliyor.

Türk lirası için simge yarışmasına katılan tüm vatandaşlarıma teşekkür ediyorum, 8 binin üzerinde bir katılım yine aynı şekilde sayın Başçı'nın da bana ifade ettiği kadarıyla cezaevlerinden bile bu yarışmaya katılımların olması ülkemizde vatandaşların nedenli bir duyarlılık içinde olduğunu göstermesi bakımından önemli. Yarışmada dereceye giren kardeşlerimizi ayrıca tebrik ediyorum, tabi ki Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası ekibi ve başkanımıza da bu süreci başarılı şekilde tamamladıkları için teşekkür ediyorum. 1 Ocak 2009'da da yeni tasarım, yeni boyutlarıyla Türk lirası yeniden tedavüle girdi, 2009'da Türk lirasını birlikte kullandık 2010 yılından itibaren artık hem ulusal hemde uluslararası alanda paramızı değerli bir birim olarak kullanmaya başladık. Biz paradan 6 sıfır atacağımızı söylediğimizde çoğu kimse inanmamıştı, bugün bile bulundukları köşelerden insafsızca saldıranlar 'enflasyon patlar, ben Taksim Meydanı'nda şöyle yaparım' diyorlardı, hiç birşey yapamadılar. Halkımız ayak uydurmakta da hiç güçlük çekmedi, olumsuz ve karamsar yorumların hiç birine aldırmadık. Cumhuriyet tarihimizde ilk Türk lirası banknotlar 1927 yılında tedavüle girdi, o ilk seride 1 lira, 5 lira, 10, 50, 100, 500 ve 1000 liralık banknotlar vardı. 2001 yılına geldiğimizde manzara 1 milyon lira, 5 milyon lira, 10 milyon lira, 20 milyon lira, böyle gidiyordu. 1981 yılından 2002 yılına kadar her 2 yılda bir yeni banknot basıldı, buradaki hassasiyetleri özellikle izlememiz lazım bizim dönemimizde enflasyon baskısı nedeniyle hiç bir yeni banknot tedavüle girmedi. 2005 yılında gelişmiş ülkelerde olduğu gibi 200 liralık banknotlar bastık ve o dönemden bugüne hiç bir yeni küpüre ihtiyacımız yok.

Para tıpkı bir bayrak, bir marş gibi ülkenin itibarını simgeler ama maalesef ülkemizde paranın itibarıyla birlikte ülkenin itibarını da beş paralık ettiler. Ülkemize gelen turistler paramızı gördüklerinde şaşkınlık yaşadılar, kendisine 50 milyon lira trafik cezası kesilen turistin bayıldığı haberleri yer aldı,  Türkiye'ye özel hesap makineleri imal edildi, Türkiye Cumhuriyeti'nin vatandaşları yurt dışına çıktığında cüzdanındaki paraları sakladı. İşte 9 yılın özetini şuanda kullandığımız paralarda görmek mümkün, tuvalete giriş ücretlerinin 1 milyona, 2 milyona geldiği günleri hatırlıyormusunuz. Şuanda ki paramız itibarı temsil ediyor, gücü, bağımsızlığı, gururu temsil ediyor. Bugün artık Türk vatandaşları cebindeki, cüzdanında ki parasıyla da gurur duyuyor.

Artık paramıza yeni bir simge kazandırıyoruz, tıpkı dolar, avro, yen de olduğu gibi bir simge oluyor. Paramızın güvenli liman olduğunu gösteriyor yeni simgemiz, çıtaları yukarı bakarak ekonomimizin yukarıya çıktığını simgeliyor. Bu simgeyi tüm dünyada tanınan bir simge haline gelmesi için uğraşacağız, bu simge zihinlere yerleşmiş olacak. Paradan sıfırların atılması, paraya simge atılması asla ve asla sadece teknik bir operasyon değildir. Paramıza yeniden itibar kazandırılması, bir ülkenin yeniden uyanması ve şahlanması 'bende varım' diyerek öne çıkmasıdır.

Görevi devraldığımızda MB'nin kasasında 27 milyar dolar vardı, bugün altın dahil kasamızda 88 milyar dolar var. Bakınız nereden nereye geldik, işte büyüyen Türkiye bu. IMF'ye borcumuz 23 milyar dolardı şuan itibariyle 2,3 milyar dolara düşmüş durumda. Bu şekilde güçlenen bir Türkiye var, 9 yıl boyunca yaptığımız gibi önümüzde ki dönemde de 3 alandan taviz vermeyeceğiz. Siyasal istikrar, finansal istikrarı sağlamaya devam edeceğiz mali disiplinden de tavizimiz olmayacak. Küresel kriz bizim bu sağlam duruşumuzun şüpheye yer bırakmayacak şekilde haklı çıkardı. Ve Avrupa ülkeleri şuanda ne durumdalar görüyorsunuz, zaman zaman birbirleriyle kapışıyorlar 'sen vermezsen bende vermem, sen verirsin, ben veririm' bu şekilde. Hükümetler oy kaygısıyla kararlı adımlar atmaktan kaçınıyorlar, biz bütçe açığını düşürdük, bankalarımızı denetledik, karşılıksız para basmadık bu yüzden şuanda farklı konumda bulunuyoruz.

Kriz çıksa ekonomi kötüye gitse diye ellerinden geleni yapanlar oldu, bazı partilerimizde öyle davranışlar varki ülkenin güvenini sarsmayı muhalefet etmek zannediyorlar. Aynı şekilde kendi asli vazifesini kendi alanını bir kenara bırakıp bazı STK'lar var, biz işte böyle ideolojik tavırlarla davranan STK'lara rağmen devam ediyoruz. Geçmişte hazırlanan bir kısım raporlar anti demokratik yöntemlerle faaliyete geçtiyse biz bunu araştırırız, kesintisiz eğitim topluma büyük zarar verdi bunu gördük ama bütün bunlarla beraber en çokta ekonomiye zarar verdi. Bizim eğitimle ilgili çabamızı kesmek için aynı kör ideolojiyle davranıyorlar, biz seçilenlerin, zenginlerin, patronların hükümeti değil, milletimizin hükümetiyiz. Bu zihniyetin yine muhalefetle beraber hareket ettiğini göreceksiniz, bizim karşımızda dikilmeleri bize birşey kaybettirmez yeterki millet bizim karşımızda olmasın, biz milletin ihtiyaçlarına bakarız, gidişatı da ona göre belirleriz. Millet iradesi herşeyin üzerindedir bunu herkes artık hazmetmek zorundadır.

Bugün tanıttığımız yeni simgenin bir kez daha ülkemiz, milletimiz adına hayırlı olmasını diliyorum. Emeği geçenlere teşekkür ediyor ve 1+3 bu ilk dereceleri paylaşanları tebrik ediyorum, yeni simgemiz hayırlı olsun diyor. Saygılarımı sunuyorum' diyerek konuşmasını sonlandırdı.

iha


HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.