Tacizci Albay’ı Gül’e şikayet etti
28 ŞUBAT BİN YIL SÜRMEDİ AMA...
28 Şubat müdahalesinin üzerinden 15 yıl geçmesine rağmen, başörtülülerin çilesi bitmek bilmiyor. O karanlık süreçte başlarını açmaları için ikna odalarına alınan, üniversite kapılarında aşağılanan, okuldan atılan başörtülüler, bugün de darbeci zihniyetin taşıyıcılığını yapanların saldırısına maruz kalıyor. 21 Şubat Salı günü K.K. EDOK. Muh. Hiz. Des. Eğt. Komutanlığı’na giden İzmit Belediyesi’nde görevli Meryem K., başörtüsü taktığı gerekçesiyle Albay İlhan Akbulut’un sözlü tacizine uğramıştı. Herkesin içinde rencide edilen Meryem K., ağlayarak nizamiyeyi terk etmişti. Başından geçenleri İzmit Belediye Başkanı Nevzat Doğan’a anlatan K., konuyla ilgili Cumhurbaşkanlığı’na da bir mektup göndermişti.
O MEKTUBA AKİT ULAŞTI
Belediye personeli Meryem K.’nın Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’e gönderdiği o mektuba Akit ulaştı. Mektubunda saat 15:40’ta İzmit Belediyesi’nin kamulaştırma işine ait İzmit Tapu Sicil Müdürlüğü’nün elden takipli evrakını sormak için Harekat Kısım Amiri Albay Celalettin Tatarka’yı makamında ziyaret ettiğini belirten Meryem K., girişte zorlukla karşılaşmadığını kaydederek “Kapıdan kimliğimi vererek ve geliş amacımı belirterek giriş yaptım. Kapıdaki askerler telefonla Albay Celalettin Tatarka’yı aradılar ve içeri geçebileceğimi söylediler. Yanımda bir er ile birlikte Muharebe Hizmet Destek Eğitim Birliği’ne gittim. Burada kapıdan geçerken bana verilen ilk ziyaretçi kartını buradakiyle değiştirdim. Albay Tatarka’nın yanına gittiğimde beni ‘Hoş geldiniz, buyurun’ diye karşıladı” diyor.
ALBAY AKBULUT’UN TUHAF TALEBİ
Ancak aynı odada bir harita üzerinde çalışan Seferberlik Subayı Albay İlhan Akbulut’un kendisini terslediğini dile getiren Meryem K., tuhaf bir istekle karşılaştığını aktarıyor. Meryem K., mektubunda Akbulut’un kendisine “Seni buraya bu kılıkta nasıl aldılar? Derhal başınızı normal biçimine dönüştürün” dediğini ifade etti. Meryem K, ‘normal biçim’le neyin kastedildiğini anlamadığını söylediğinde ise “Başınızı açın” talebiyle karşılaştığını kaydetti.
“KİM ALDI BUNU İÇERİYE?”
Başını açması konusunda kendisine baskı yapan Akbulut’un daha sonra yan odaya geçtiğini anlatan Meryem K., “Bu sırada Albay Celalettin Tatarka bana çay ısmarlayarak takip ettiğim evrak ile ilgilendi. Kapı açık olduğu için Albay Akbulut, yan odadan nizamiye girişini arayarak ‘Kapalı bayanın burada ne işi var, kim aldı bunu içeriye?’ diye söylediğini duydum” şeklinde Cumhurbaşkanı Gül’e dert yandı. Uğradığı muamelenin şokunu hâlâ üzerinden atlatamadığını vurgulayan Meryem K., kendisine yönelik onur kırıcı ve hakaret içerikli tutumundan dolayı Albay Akbulut’tan şikayetçi olduğunu belirtti.
EROL METİN / AKİT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.