MHP’li Yeniçeri’den ilginç sözler
Tv8’de Erkan Tan’ın bugünkü konuğu MHP Ankara Milletvekili ve TBMM Milli Eğitim, Gençlik ve Spor Komisyonu Üyesi Prof. Dr. Özcan Yeniçeri idi. Yeniçeri, gündemi değerlendirirken, 4+4+4 eğitim sistemiyle ilgili ilginç eleştirilerde bulundu.
Yeniçeri’nin açıklamaları özetle şöyle:
“AK Parti’liler son derece olgun davrandılar!”
AK Parti’lilerin 12 saat aralıksız konuşan CHP’li vekili susturmak için karşısında limon yediklerine yönelik iddiaların tamamen yanlış olduğunu belirten Yeniçeri “AK Parti’liler son derece ağırbaşlı ve hoşgörülü davranmışlardır komisyonda. Herkesi dikkatle dinlediler. Bakan hiç kalkmadı yerinden” dedi.
“Bu komisyon eğitim değil ihale komisyonu!”
Yeniçeri 4+4+4’lü yeni eğitim sistemi çalışmasıyla ilgili ise “Lise bölümünün 4 yıl olarak gösterilmesi tam bir skandal. Bunun hiçbir mantıklı, tutarlı tarafı yoktur. 4. yılda öğrenciler rapor alarak okula gitmemektedir. Okul öncesi eğitim kesinlikle zorunlu olmalıdır. Anaokulu zorunlu olsaydı 4+4+4’ün mahsuru olmayabilirdi. Bizim bu komisyon eğitim değil ihale komisyonu” iddialarında bulundu.
“Sayın Bakan çok değerli bir insan, bu yasa onların elinden çıkmadı!”
MHP’li Yeniçeri iddialarını şöyle sürdürdü: “Bu tasarı 1 kişinin tasarısı. Bu tasarıyı buraya getirebilmek için hangi gerekçelerden doğduğunu, hangi bilimsel verilere dayandığını ortaya koyun destekleyelim, başımızın üstüne. Hiçbirisi yok. O zaman ben de 3 sayfa yerine size 5 sayfalık metin getireyim 2+2+5 oturup bunu tartışalım. Eğitim sistemi koy, kaldır; yap, boz sistemi değildir. AK Parti’nin içinde de çok ciddi eğitimciler var, böyle skandal yasayı nasıl getirirler önümüze? Sayın Bakan da çok değerli bir insan fakat onların elinden çıkmamış bu yasa. Kanun tasarısının altında ismi bulunan Nurettin Canikli, eğitimci değil.”
“Erkekçe konuşun, destekleyeceğiz!”
“Erkekçe, mertçe, İmam Hatiplerin orta sınıfını açacağız desinler, biz destekleyeceğiz onları. Bunun için eğitim sistemini alt üst etmeye gerek yok.”
“Bir tarafa Türküm dedirtemiyoruz, diğer taraf Müslüman’ım demekte sıkıntı çekiyor!”
“Komisyonda da söyledim. Hem AK Parti’li hem CHP’li arkadaşlara seslendim, sesleniyorum. Birinize Türküm, Türk milletinin evladıyım dedirtemiyoruz, diğer grup da Müslüman’ım demekte sıkıntı çekiyor.”
“Hangi icraatı yapmak istiyorsunuz da anayasa engel oluyor?”
“Anayasa birilerine dar gelebilir, herkese bol gelecek hali yoktur. Bir kişi ben anayasa yüzünden şunları yapamıyorum diyorsa bu kendi beceriksizliğini kamufle etmeye yöneliktir. On senedir bu iktidar görev başında şimdiye kadar neden dar gelmemiş? Güneydoğuda federal bir yapı oluşturacak bir anayasa istiyorlar, buna da izin vermeyeceğiz. Hangi icraatı yapmak istiyorsunuz da anayasa engel oluyor? Palavra atıyorlar, anayasa hiçbir şeye engel değil.”
Habervaktim.com
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.