Türkiye ile İran arasında mutabakat zaptı imzalandı

Türkiye ile İran arasında mutabakat zaptı imzalandı
Türkiye ile İran arasında yargı ve adli konularda işbirliğini öngören mutabakat zaptı imzalandı.

Adalet Bakanı Sadullah Ergin, Tahran'daki temasları kapsamında İran Yargı Erki Başkanı Ayetullah Muhammed Sadık Laricani ile bir araya geldi. Laricani'nin makamında gerçekleşen görüşmeye İran Adalet Bakanı Murteza Bahtiyari de katıldı.

Basının görüntü almasının ardından devam edilen görüşmede, iki ülkenin hukuk alanında yapabilecekleri işbirliği konularının ele alındığı belirtildi.

Yaklaşık bir saat süren görüşmenin ardından iki ülkenin hukuk alanındaki işbirliğini güçlendirmeyi öngören mutabakat muhtırası imzalandı. Ayetullah Laricani'nin de hazır bulunduğu törende Ergin ve Bahtiyari mutabakat metnini imzaladı.

Bakan Ergin, Bahtiyari ile yaptığı ortak basın toplantısında mutabakat muhtırasının iki ülke arasındaki dostluk ve kardeşliği pekiştireceğini ifade etmişti.

Mutabakatla birlikte ortak yürütme komitesinin de kurulacağını kaydeden Ergin, komitenin iki ülke arasında önceki yıl imzalanan Adli İşbirliği Anlaşması'nın gereklerini hızlıca yerine getirmede önemli görev üstleneceğini bildirmişti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.