Davutoğlu Kadınlar Günü'nü kutladı

Davutoğlu Kadınlar Günü'nü kutladı
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, kadınların haklarına geçmişten bu yana önem vermiş olan Türkiye'de son yıllarda kadın erkek fırsat eşitliğinin pekiştirilmesi ve kadın haklarının geliştirilmesi konusunda atılan adımların, Türkiye'ni

Dışişleri Bakanı Davutoğlu, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle yayınladığı mesajında, Dışişleri Bakanlığının kadın mensuplarını ve erkek mensuplarının eşlerini tebrik ederek, bu önemli günü en içten duygularla kutladığını kaydetti.

Bugüne kadar 37 kadın büyükelçi yetiştirmiş ve halihazırda çok sayıda kadın diplomatın çalıştığı Dışişleri Bakanlığı için Dünya Kadınlar Günü'nün ayrı bir önem taşımakta olduğunu ifade eden Davutoğlu mesajında, ''Bu vesileyle, 1932 yılında göreve başlayan ilk kadın diplomat Adile Ayda ve ilk kadın diplomasi muhabiri Nilüfer Yalçın'ı saygıyla anıyoruz. Yine, ilk kadın büyükelçimiz ve aynı zamanda ilk kadın Bakanlık Sözcümüz Büyükelçi Sayın Filiz Dinçmen bakanlığımız için çok değerli hizmetlerde bulunmuşlardır. Büyük çaba ve sağduyu gerektiren mesleklerinde ilk olma başarısını gösteren kadınlarımızın açtığı yolda, bugün yüzlerce kadın ilerlemektedir'' değerlendirmesinde bulundu.

Bakanlık mensubu olarak gerek yurt içinde gerekse yurt dışında büyük hizmetler veren kadın diplomatların yanında, erkek diplomatların eşlerinin gösterdikleri özverili çabalar ve oluşturdukları ortak kimlik ve üslubun pek çok ülkenin temsilcileri için örnek olduğunu belirten Davutoğlu, ''Eşlerinin taşıdıkları özverili ruh sayesinde bugün dünyanın dört bir yanında bulunan diplomatlarımız rahat bir biçimde çalışabilmektedirler. Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle kendilerine bir kez daha teşekkür ederim'' ifadesini kullandı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.