'Yeter ki imajımız zedelenmesin'
ABD'nin başkenti Washington'da düzenlenen işkence forumuna katılan eski bir istihbarat subayı Stuart Herrington, ''Esirleri sorgulamak için işkence yaparsak, askerlerimizin esir düşmesi halinde onlara doğru davranılmasını isteme hakkını kaybetmiş oluruz'' dedi.
Amerikan Merkezi Haberalma Teşkilatı (CIA) ve Ulusal Güvenlik Ajansında çalışmış olan Ken Robinson da Afganistan, Irak ve Guantanamo'daki cezaevleri ve tutukevlerinde işkence yapılmasının ABD'nin dünyadaki imajını zedelediğini belirtti.
Amerikan Federal Soruşturma Bürosunun (FBI) sorgulamalardan sorumlu eski bir çalışanı olan Joe Navarro, işkence yöntemlerinin işe yaramadığını ve gerekli olmadığını belirttiği konuşmasında, kendisinin, işkence gördüğü için itiraflarda bulunan birini hiç görmediğini, aksine ikna yoluyla birinin itiraflarda bulunmasının daha mümkün olduğunu kaydetti.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.