"Herhangi bir bulgu yok"
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ü yolcu etmek için Atatürk Havalimanı'na gelen Vali Mutlu, 11 işçinin öldüğü yangınla ilgili basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Mutlu, "Bu acı olayda hayatını kaybetmiş olan işçilerimize Allah'tan rahmet diliyorum. Ailelerine ve milletimize başsağlığı diliyorum. Yaralı yok, 11 acı kaybımız var. Dün gece 21.00 sularında vuku bulan bir olay. Sebebi şu ana kadar net olarak belirlenmiş değil. Muhtelif değerlendirmeler var. Isınma amacıyla kullanılan araçlardan, elektrik kontağından olabilir. Bunların hepsi üzerinde itfaiyenin raporu ve emniyetin olay yeri incelemeleri devam ediyor. Dolayısıyla şu anda daha inceleme safhasında. Net ulaşmış olduğumuz yangın nedenine ilişkin herhangi bir bulgu yok" diye konuştu.
Mutlu, bir gazetecinin, "İşçilerin çadır yerine prefabrikte kalmaları gerekmez mi? Bununla ilgili inceleme yapacak mısınız?" sorusuna ise, "Bütün bunları işçilerimizin kaldığı mekanların, iş güvenliği, işçilerin kalacakları ortamların standartları yönünden, mevzuat yönünden değerlendirmesini ilgili müfettişler inceleyecekler. Kalmış oldukları yerlerin koşulları, mevzuat açısından nedir, yasal sınırlar çerçevesinde bir yerde mi kalıyorlardı, yoksa aykırı bir durum mu vardı bütün bunlar değerlendirilecek. İş müfettişlerinin yapmış olduğu incelemeler, çalışma müfettişlerinin yapmış olduğu incelemeler sonucunda elbette ki başkaca tedbirler veya yapılması gerekli işlemler yapılacak. Bu noktadan sonra yapılması gereken şey bunların tekrarlarına sebebiyet verilmemesi noktasında alınması gereken tedbirler varsa bu tedbirleri sıkı bir şekilde belirlemek ve takip etmek. Ve bu olayda kusur ile ilgili işlemleri belirleyip onlarla ilgili işlemleri yapmaktır'' şeklinde karşılık verdi.
iha
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.