Sarkozy: Ya Lizbon ya da genişlemeyi unut

Sarkozy: Ya Lizbon ya da genişlemeyi unut
Fransa lideri Nicolas Sarkozy, Lizbon anlaşması yürürlüğe girmeden AB'nin daha fazla genişleyemeyeceğini söyledi.

 Brüksel'de dün gece basın toplantısında konuşan Sarkozy, "Lizbon anlaşmasına çekince koyan bazı ülkeler, genişlemeyi en fazla isteyen ülkeler, ama Lizbon olmazsa genişleme olmaz" dedi.
    
Fransız lider, bu görüşün 2010'da 28. üye olması beklenen Hırvatistan için de geçerli olup olmadığının sorulması üzerine, "Evet" diye cevap verdi ve "Genişleme için oy birliği şart" dedi.
    
Sarkozy, "Genişlemeden önce kurumsal reformların yapılamamasının Avrupa'ya maliyetini herkes görüyor. Yeni üye almadan evvel kurumlar oluşturulmalı" ifadesini kullandı.
    
Yeni anayasanın yerini tutacak Lizbon anlaşması, İrlanda'da yapılan referandumda reddedilmişti. Avrupalı liderler, şimdi antlaşmanın akıbetini tartışıyor.
AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.