Fay hattı üzerindeyiz bu işin şakası yok

Fay hattı üzerindeyiz bu işin şakası yok
Bakan Erdoğan Bayraktar,afet riski taşıyan binaların yıkılması konusunda kararlı olduklarını söyledi.

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, Türkiye'nin depreme karşı tedbirleri alma konusunda en önemli aşamanın afet riski taşıyan binaların yıkılması olduğunu belirterek, bu konuda toplumun desteğini istedi.

Bayraktar, önümüzdeki günlerde topluma mesaj vermek için sanatçılar ve deprem uzmanlarının içinde olacağı tanıtım kampanyaları düzenleyeceklerini açıkladı. Meclis gündeminde bulunan ve risk taşıyan binaların yıkılmasını planlayan tasarının acilen yasalaşması gerektiğini söyleyen Bayraktar, "Yasayla hemen yıkıma başlanacak. Fay hattının üzerindeyiz, bu işin şakası yok. Kimse riskli binanın yıkılmasına karşı çıkmamalı. Tedbirimizi almak zorundayız. Takdir Allah'ındır deyip yan gelip yatmayacağız" dedi.

RANT KAPISI OLMAYACAK

Türkiye'de son 9 yılda 5 milyon konut üretildiğini, bu konutların yüzde 95'inin 'sağlam' olarak değerlendirildiğini hatırlatan Bayraktar, "1999 depreminin getirdiği travmadan sonra toplumda bir bilinç oluştu. Ama bu yetmez daha da bilinçlenmeliyiz ve dikkatli olmalıyız. Asıl sıkıntı alt gelir gruplarının yaşadıkları konutlar. Bu konutların yenilenmesi lazım. Bu işler rant kapısı olmayacak" dedi. Türkiye'ye benzeyen iki ülke olan Güney Kore ve İspanya'nın bunu başardığını hatırlatan Bayraktar, "Biz de başaracağız. Artık gecekondu da yapılmıyor. Sosyal konutlar gecekonduyu önledi. Çünkü adam 25 bin liraya mal olacak bir gecekondu yapacağına, bunu peşinat yaparım küçük taksitlerle apartmanda otururum diyor" şeklinde konuştu.

KENTSEL DÖNÜŞÜM SEFERBERLİĞİ

Afet riski taşıyan binaların yıkılması ve kentsel dönüşüm konusunda halkı bilinçlendirme kampanyaları düzenlenecek. Bu filmler için ilk girişim AKUT Başkanı Nasuh Mahruki nezdinde yapıldı. Mahruki ile görüşen Bayraktar, toplumun bilinçlendirilmesi için destek istedi.

KAÇAK YAPILARA 360 DERECELİK TAKİP

İstanbul ve Ankara'daki bazı belediyelerde, kaçak yapılaşma ve ruhsatsız binaların tespitinde, araç üzerindeki kameralarla 360 derecelik görüntü veren yazılımlar kullanıma girdi. İstanbul'da Beylikdüzü, Tuzla, Kartal belediyelerinde uygulanan, Ankara ve Trabzon'da ise pilot çalışmaları süren sistemle, binaların boy uzunluğundan, kat sayılarına kadar kaçak yapılar, 360 derecelik görüntülerle otomatik olarak takip edilebiliyor. Tamamen Türk mühendislerin geliştirdiği sistemin, yıkımına karar verilecek binalarda hak sahipliği ve envanter tespitinde büyük kolaylıklar getireceği belirtiliyor. Sistemi geliştiren Netcad firmasının Genel Müdür Yardımcısı Alpaslan Savacı, "Araç üzerine monte edilmiş 8 kameralı özel sistem, araç 60 kilometre hızla yol alırken bile veri toplayabiliyor. Bu orta ölçekli bir şehrin en fazla bir haftalık çalışmayla tamamlanacağı anlamına geliyor" dedi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.