Kazakistan, nükleer reaktör kurmak istiyor
Yayınlanma:
Kazakistan Başbakan Birinci Yardımcısı Serik Ahmetov, uzun süredir gündemde olan nükleer enerji santrali projesine bu yıl nokta konulmasını istedi.
Ahmetov, ülkede enerji kaynaklarının çeşitliliği için nükleer enerjinin önemli olduğunu söyledi.
Nükleer reaktör ile Kazakistan'da üretilen toplam elektriğe yüzde 4,5 oranında katkı sağlanacağını anlatan Ahmetov, Kazakistan'daki elektrik sorununun bu şekilde çözüleceğini ifade etti.
Öte yandan Kazakistan'da 4. nesil nükleer enerji santrali kurulacağı daha önce açıklanmış ve bu alanda Kazak makamları Güney Koreli ve Japon yetkililerle anlaşmaya varmışlardı.
CİHAN
Güncel
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.