Çalışanlara fastfood işkencesi
Çoğunluğu asgari ücretle çalışan personel de öğle yemeğine para ödememek için her gün bir öğün fastfood yiyor.
Bazı restoran zincirlerinin personeline öğle yemeği kısıtlaması uyguladığı ortaya çıktı. Firmalar, bünyelerinde çalışan personele kendi restoranlarından yedikleri yemeği ücretsiz verirken, dışarıda herhangi bir restoranda yemek yemesi halinde öğle yemeğini cebinden karşılamasını istiyor. Çoğunluğu fastfood zinciri olan bu restoranların ağırlıklı olarak asgari ücret kazanan çalışanları da öğle yemeği masrafından kurtulmak için her gün bir öğün fastfood yiyor.
Öğle yemeği zorunlu değil
Konuyla ilgili açıklama yapan dünyaca ünlü fastfood zinciri Mc Donald's'ın yetkilileri yasal olarak çalışanlarına öğle yemeği verme zorunlulukları olmadığını belirterek, "Çalışanımız eğer yemeğini Mc Donald's restoranlarından yiyorsa herhangi bir ücret vermiyor. Ancak başka bir restoranda yiyorsa kendi cebinden ödemek durumunda" dedi. Firma yetkilileri, personelin restoranlarında bulunan ızgara, salata ve hamburger gibi ürünlerini ücretsiz olarak yiyebileceğini kaydetti.
Sadece tavuk yiyebiliyoruz
Benzer bir uygulamayı Burger King de yapıyor. Burger King çalışanları da kendilerine öğle yemeği ücreti ödenmediğini, çalıştıkları restoranlarda yemek yediklerini ifade ediyor. Ancak Burger King'de çalışanlar sadece tavuklu ve orta boy menülerden ücretsiz olarak yiyebiliyor. Firmanın çalışanları farklı bir restoranda yedikleri yemeklerin ücretini kendileri ödüyor.
8 bin kişi etkileniyor
Mc Donald's'ın Türkiye'deki çalışan sayısı 4 bin 500, dünya genelinde ise bu sayı 1.8 milyona yakın. Burger King ise Türkiye'de 3 bin 500, dünyada ise yaklaşık 45 bin kişiyi istihdam ediyor. Öte yandan uygulamaları hakkında bilgi almak istediğimiz Kentucky Fried Chicken ve Pizza Hut yetkilileri ise konu ile ilgili açıklama yapmak istemedi.
Her gün hamburger yemek kansere yol açar
Beslenme ve Genetik Bilimi Uzmanı Nurhayat Gül, haftada iki kez fastfood ürünleri tüketmenin sağlık açısından son derece zararlı olduğunu söyledi. Bu yiyeceklerin kanserojen maddeler içerdiğine dikkat çeken Nurhayat Gül, "Hamburger, patates kızartması gibi rafine gıdalar kanserojen maddeler içeriyor. Bu gıdaların sürekli tüketilmesi kalp ve damar hastalıkları, hipertansiyon, hiperkolestrol ve obezitenin yanı sıra her tür kansere de önayak oluyor" dedi.
Fastfood ürünlerinin bol miktarda şeker, tuz ve yağ içerdiğini kaydeden Gül, bu yiyeceklerin beyinde bağımlılık yarattığını vurguladı.
Bugün
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.