Avrupa'nın balığı Türkiye'den gidiyor
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamaya göre, Türkiye alabalık üretiminde Avrupa birinciliğine yükseldi. Bakanlığın uyguladığı politikalar sonucu balıkçılık sektörünün hızlı bir gelişme trendi yakaladığına işaret edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
''Bakanlık tarafından ilk kez 2003 yılında destekleme kapsamına alınan su ürünleri yetiştiriciliğine 2011 yılında 181 milyon lira ödeme yapıldı. Son 10 yılda ise balıkçılığa verilen destek toplamda 737 milyon lira olarak gerçekleşti. Dünyada su ürünleri üretiminde en fazla büyüyen 3. ülke Türkiye oldu.
FAO verilerine göre ''Türkiye, Avrupa çupra-levrek pazarında yüzde 25'lik paya ulaştı. Alabalık üretiminde AB ülkeleri arasında ilk sırada yer alırken su ürünleri yetiştiriciliğinde ise 5. sırada. 2002-2011 yıllarında su ürünleri ihracatında da rekor artışlar kaydedildi. Yapılan ihracatın yüzde 80'i ise AB ülkelerine yapılıyor.''
trthaber.com
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.