Viyana'da 11 gözaltı
Karşılaşmayı belediye sarayı önündeki taraftar bölgesinde yan yana izleyen Türk ve Hırvat taraftarların maçın bitimiyle kavgaya tutuştuklarını belirten polis sözcüsü Walter Hladik, bölgede görev yapan polis ekiplerinin müdahalesiyle taraftarların sakinleştiğini söyledi.
Taraftar bölgesinde görevli sağlık ekibinden Andreas Zenker, Türk ve Hırvat taraftarlar arasında yer yer çıkan kavgalarda ağır yaralı olmadığını belirtirken, ''25 kişinin hastahanede tedavi edildiğini, bu sayının da Avusturya-Almanya maçı sırasında yaralananlardan daha az olduğunu'' kaydetti.
Kavga sırasında takriben 20 kişinin hafif yaralandığını ve olay yerindeki sağlık ekipleri tarafından ayakta tedavi edildiklerini ifade eden polis sözcüsü Hladik, ''her iki taraftan toplam 11 kişinin gözaltına alındığını'' kaydetti.
Öte yandan, Türk ve Hırvatların yoğun olarak yaşadığı 16. bölgede de taraftarlar arasında yer yer kavga çıktığını belirten polis sözcüsü Hladik, Ottakringer caddesi ile Yppenmarkt meydanı üzerinde ayrı ayrı gruplar halinde eğlenen Türk ve Hırvat taraftarların önce sözlü başlayan sataşmaların ardından kavgaya tutuştuklarını bildirdi.
Karşılaşmayı uzatmalardan sonra Hırvatistan'ın kazandığını sanarak kutlama yapan Hırvat taraftarların, penaltı atışları sonucu Türk milli takımının galip olmasından sonra kavga çıktığını belirten polis, ''Kavga çıkaran Hırvat taraftarların dışardan Viyana'ya geldiklerinin saptandığını'' söyledi.
Viyana'daki Ottakringer bölgesinde toplanan Türk taraftarlar sabahın erken saatlerine kadar dans ederek, korna çalarak eğlendiler.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.