"Türkiye'deki baz istasyonları Avrupa'dan daha emniyetli"

"Türkiye'deki baz istasyonları Avrupa'dan daha emniyetli"
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye'deki baz istasyonlarının emniyetli olduğunu belirtti.

Türkiye'deki baz istasyonlarının Avrupa'daki baz istasyonlarından 4 kat daha emniyetli olduğunu savunan Bakan Yıldırım, baz istasyonlarının sağlığa doğrudan bir zarar getirdiği konusunda bilimsel bir bulgu olmadığını kaydetti.

MHP Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan'ın baz istasyonlarının sağlığa zararı olup olmadığı yönündeki sorusuna cevap veren Bakan Yıldırım, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun baz istasyonlarıyla ilgili sürekli ölçümler yaptığına dikkat çekti. Elektromanyetik dalgalarla ilgili limitin Avrupa'da 40 volt/metre iken Türkiye'de 10 volt/metre olduğunu aktaran Bakan Yıldırım, limit değerlerin düşük tutulmasının sebebinin tamamen emniyet amaçlı olduğunun altını çizdi. Toplumda baz istasyonları konusunda çok ciddi bir hassasiyet olduğunu bildiklerini vurgulayan Bakan Yıldırım, baz istasyonlarının sağlığa doğrudan bir zarar getirdiği konusunda bilimsel bir bulgu olmadığına kaydetti.

CİHAN




HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.