İran, uranyum zenginleştirmeyi sürdürüyor
İran'ın, Uluslararası Atom Enerjisi Kurumundaki (UAEK) temsilcisi Ali Asger Sultaniye, devlet televizyonuna yaptığı açıklamada, "Uranyum zenginleştirme çalışmalarımız aralıksız devam ediyor" dedi.
İran'ın bütün nükleer faaliyetlerinin 24 saat kameralarla UAEK yetkilileri tarafından izlendiğini, gerekli denetimlerin yapıldığını söyleyen Sultaniye, UAEK ile mevcut işbirliğini sürdürmek istediklerini belirtti.
BM Güvenlik Konseyinin 5 daimi üyesi ve Almanya'nın, uranyum zenginleştirmenin askıya alınması talebini "geçmişte kalan bir konu" olarak değerlendiren ve bu talebin "teknik ve hukuki temelden yoksun" olduğunu ifade eden Sultaniye, uranyum zenginleştirme çalışmalarını durdurmayacaklarını vurguladı.
Sultaniye, 5 artı 1 ülkelerinin, uranyum zenginleştirmenin askıya alınması koşuluyla çeşitli alanlarda işbirliği sunan öneri paketini incelediklerini de kaydetti.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.