Somali'de umut ışığı

Somali'de umut ışığı
ABD ve Etiyopya desteğiyle ayakta duran Somali'deki kukla hükümet düşmek üzere. 2006 yılında düzen ve istikrar sağlayan İslam Mahkemeleri Birliği kontrolü ele alıyor.

“HÜKÜMETİN GÜCÜ YOK”
Somali’de İslam Mahkemeleri Konseyi’nin ülkede yeniden güçlendiği belirtildi. ABD ve Etiyopya destekli güçlerin işgaliyle Mogadişu’dan uzaklaştırılan İslam Mahkemeleri Konseyi üyelerinin yeniden bir araya geldiğini söyleyen Etiyopya destekli hükümetin Güvenlik Şefi Kasım İbrahim Nur, hükümetin İslam Mahkemeleri’ne karşı koymak için gücü bulunmadığını söyledi.  İbrahim Nur, ABD ve diğer Batılı ülkelerden de “İslamcılar güçleniyor” diyerek destek istedi.

İSLAM MAHKEMELERİ DÜZEN SAĞLAMIŞTI
1991’den 2006 yılına kadar savaş lordlarının mücadele alanı olarak kalan Somali’de insanlar 10 yıldan fazla bir süre güvenlik ve yoksulluk sorunu yaşarken İslam Mahkemeleri Konseyi 2006 yılında ülkede düzen sağladı. İslam Mahkemeleri Konseyi’nin savaş lordlarını bertaraf etmesinden sonra ülkede kurulan düzen ve istikrar kısa bir süre sürmüş, ABD ve Etiyopya, El Kaide üyelerini desteklediği gerekçesiyle İslam Mahkemeleri Konseyi’ne savaş açmıştı.

BİNLERCE İNSAN MÜLTECİ DURUMUNA DÜŞTÜ
Somali’de İslam Mahkemeleri Konseyi’nin uzaklaştırılmasından sonra başa getirilen Abdullah Yusuf yönetiminde düzen ve istikrar yeniden bozuldu ve binlerce insan mülteci durumuna düştü. Uzmanlar, İslam Mahkemeleri Konseyi’nin yeniden güçlenmesini halkın Abdullah Yusuf hükümetine duyulan öfke ve istikrar özlemine bağlıyor.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.